HTML

Itt a piros!

Pénzügyi szolgáltatások nélkül nehéz az életünk, pénzügyi szolgáltatásokkal pedig még nehezebb.


Az Itt a piros! megmutatja, hol, melyik termékkel és hogyan trükköznek a bankok, alapkezelők, pénzügyi közvetítők, hogy Neked már ne kelljen a csapdákat keresgélned.


Bűvészkedik a szolgáltatód? Átverésszagot érzel? Írd meg!
ittapiros@gmail.com

Portfolio Blogger

Friss, piros, ropogós

2009.05.19. 09:03 Itt a piros!

Nyugdíjról hazudozik az Erste

Update: Időközben érkezett egy korrekt, udvarias levél az Erste Bank kommunikációs szakértőjétől, miszerint csak ennek az egy bankfióknak a partizánakciójáról van szó, ilyen reklámanyagot egyetlen más fiókban sem helyeztek el. Semmi okom ezt kétségbe vonni, bár a posztban szándékosan nem jeleztem, melyik fiókban történt az eset (az viszont azért sanszos, hogy banki szinten ekkora bakit nem követne el az Erste). A levél miatt a fekete pont mellé nálam került egy piros is az Erste üzenőfüzetébe.

Tegnap voltam egy Erste fiókban. Eladtam nekik a lelkem, nyitottam mindenféle számlákat, nagyjából ezerháromszázszor írtam alá a nevem, és azon se csodálkoznék, ha ezzel éppen hét generációra előre a gondjukra bíztam volna a családom minden vagyonát, valamint a jövőben születendő esetleges lány (vagy akár fiú) gyermekem szüzességét is. De mindegy is, átgondoltam, az a pár száz forint megtakarítás, amit a mostaninál jobb kondíciókkal havonta elérek, megéri.

Viszont előre készültem rá, végre bankfiókba megyek, olyan ritkán nyílik rá alkalmam, pedig mint tudjuk, mindenféle kis csintalanságok garmadája vár minden óvatlan betérőre egy ilyen helyen. Konkrétan az ott szereplő ajánlatok 80 százaléka nettó hazugság, a többi csak szimplán a valóság elferdítése.

Ahogy ücsörgök ott az ügyintéző srác mellett (fontos hangsúlyoznom, hogy a lehetőségekhez képest gyors és gördülékeny volt a kiszolgálás), az asztalon mintegy véletlenül ott felejtett papírról az Erste Nyugdíjpénztár logója alatt a következő, öles betűkkel szedett szöveg ötlik a szemembe: 10 éve a legjobb hozam!

Az Erste a legjobb – leszámítva a még jobbakat

Tapasztalatból tudom, hogy az ilyen mindig csemege. Magam elé húzom a papírt, tízéves magánnyugdíjpénztári hozamok szerepelnek rajta, az élen vastagon szedve az Erste Magánnyugdíjpénztár. A belépés/átlépés csak egy aláírásába kerül! Mivel erősen gyanítottam, hogy nem ők az elsők, legalábbis ami a korrekt hozamrangsort illeti, tovább böngészgetem a fecnit. A megoldás ott is virít apró betűvel a táblázat alatt:

"PSZÁF adatok 2009, a magánnyugdíjpénztári hozamok a klasszikus portfólió hozamát tartalmazzák."

Beszarás. Szerintem meg az elmúlt húsz évben a Forma-1 legjobb pilótája Baumgartner Zsolt volt. Az adatok persze csak azokat a versenyeket tartalmazzák, amikor célba ért, és csak azokat a versenyzőket, akik mögötte végeztek.

Az Erste ugyanis elegánsan megfeledkezett az Életút nyugdíjpénztárról, amely még ebben a tekintetben is megelőzte, hiszen a klasszikus portfóliójának tízéves átlagos hozama 9.86 százalék volt (a PSZÁF oldalán elérhetők a valós adatok, tessék csekkolni).

Szóval egy újabb méretes hazugság. A közölt táblázatnak egyébként sincs semmi köze a pénztárak valós rangsorához, hiszen egyedül a legalacsonyabb kockázatokat képviselő, úgynevezett klasszikus portfóliók hozamát veti össze, és nem szól egy szót sem a másik két (növekedési és kiegyensúlyozott) portfólióról. Van azonban ezzel egy-két bökkenő.

Az Erste szándékosan félre akar vezetni

Választható portfóliók egy csomó pénztárnál csak idén január 1-től léteznek, de máshol sem indultak el 2008. január 1. előtt. Szóval a tízéves hozamadatok számításában legalább 9 év még a régi, egységes portfólió teljesítményét tükrözi, legfeljebb az utolsó év adatai kapcsolódnak az új portfóliókhoz. De az meg nagyon nem mindegy, hogy hogyan.

Az elmúlt év részvénypiaci hisztijeinek köszönhetően ugyanis a részvényeket nem nagyon tartalmazó klasszikus portfóliók jól odavertek minden másnak. Odavertek, úgy értve, hogy nem buktak akkorát, mint a többi, szóval nyilván ezeknél lehet a legjobb hozamokat kimutatni tízéves időtávon is. Persze ennek semmi köze a jövőben várható hozamokhoz.

Még egy apróság: a klasszikus portfólió alapvetően azoknak szól, akiknek legfeljebb 5 éve van hátra a nyugdíjig. Vajon hány ilyen potenciális ügyfélbe lehet belebotlani egy bankfiókban? Érthető módon nem sokba, a nyugdíjpénztárak alig több mint 10 éve működnek, és a tagságnak csupán néhány százaléka tartozik a klasszikus portfólióba. Szinte senki. Az Erste által közölt rangsor tehát teljesen irreleváns és nem mellékesen félrevezető (a másik két portfóliót tekintve masszívan a középmezőnybe tartoznak).

„Nem adjuk ki, mert észreveszi a PSZÁF!”

Annyira megörültem viszont ennek a nyilvánvaló baromságnak, hogy kisfiús lelkesedésemben nem szimplán lenyúltam a lapot, hanem engedélyt kértem, hogy eltegyem. Az ügyintéző zavartan azt felelte, hogy igazából „ő azt nem adhatja ki”. Mondom neki, nem csodálkozom, elég furcsára sikerült ez kis összehasonlítás, mintha nem teljesen lenne korrekt.

Erre ő olyan válasszal állt elő, amit azonnal hasra estem, és később is csak mellúszásban voltam képes közlekedni a bankfiókban: azért nem adhatja ki a szórólapot, mert a PSZÁF nem szereti, hogyha ilyen adatokat mutatnak be, mert van olyan pénztár, ami még nem működik tíz éve, ezért nem lehet összehasonlítani a tízéves hozamait, de azért mégiscsak a tízéves hozam az, amit érdemes megmutatni, ezért csinálták a szórólapot. Bullshit.

Röviden összefoglalva: az Erste banknál és/vagy nyugdíjpénztárnál létezik egy olyan hülye és/vagy szemétláda marketinges, aki szándékosan félrevezető és a PSZÁF által is kifogásolt módon próbálja meg beszippantani az ügyfelet, de még annyi esze sincsen, hogy ne azt oktassa le az ügyintézőknek (megint hangsúlyozom, a kiszolgálás ezen kívül kifogástalan volt), hogy azért ne adják ki a szórólapot, mert megvágja őket a PSZÁF.

Persze amikor a srác elment nyomtatni, lefotóztam a telefonommal az inkriminált dokumentumot, a minősége sajnos ennek megfelelő lett (az idézett szövegek azért felismerhetők).


 

(Klikkre jön nagyban is)

16 komment · 1 trackback

Címkék: hazugság nyugdíj átverés erste nyugdíjpénztár


A bejegyzés trackback címe:

https://ittapiros.blog.hu/api/trackback/id/tr191130980

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Free To Air 2018.06.24. 03:02:37

Megjelent az OS X 10.9.2 - [Telepítő]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hozzá Szóló 2009.05.19. 11:55:15

Ide minek hozzászólni? :)
Erste bank, itt nem az erste a szitokszó, hanem a BANK :D

Zenyatta Mondatta 2009.05.19. 12:02:06

Hehhe, grat. Egy kis adalék (kicsit OFF), hogy az Ersténél 3 HÉT az Internetbank előfizetés aktiválása a megrendelés időpontjához képest. Ledöbbent kérdésemre tájékoztattak: 4 nap, amíg Dunakesziről bejut a központba (kb. 15 km., de miért kell ehhez papírokkal mászkálni egyáltalán??), 4 nap vissza. A maradék majdnem két hét pedig a központban a nemtudjukmicsoda. Még az OTP-nél is max 1 nap, CIB-nél pár perc. Így lesz az Erste-ből letzt.

danaz · http://www.autostat.hu/autos-forum 2009.05.19. 12:09:59

Hát én a helyedben simán elraktam volna a papírt. Mit csinál? Feljelent, mert elviszel magaddal egy reklámanyagot?:) Vicces. És egyben mérhetetlenül pofátlan is.

johevi 2009.05.19. 12:14:12

@Zenyatta Mondatta:
Hát Téged rendesen félretájékoztattak. Annak idején amikor én igényeltem a lakossági Netbankot aznap délután kellett hívni a Telebankot és aktiválták...

Itt a piros! 2009.05.19. 12:17:37

@danaz: jobban jártam, hogy nem séróból nyúltam le, mert legalább meghallgattam a magyarázatot is. A lényeg meg itt van, úgyis beszkennelés lett volna a sorsa. A minőség nem lenne ennyire béna, viszont szegényebbek lennénk egy frappáns indoklással...

Yendi (törölt) 2009.05.19. 12:20:47

erste.telebank.hu

itt mindent megtudhatsz :D

xszolixxx 2009.05.19. 12:21:05

@Zenyatta Mondatta:
Nekem a szerződés kötés után 48 órát mondtak az internetbank aktiválására. Másnap próbálkoztam és simán ment.

Zenyatta Mondatta 2009.05.19. 12:33:31

@johevi: én is azt gondoltam, hogy rosszul mondja az ügyintéző, de fölhívtam a telebankot ott is ezt mondták, meg még kapcsoltattam valami netbank osztályvezetőt, ő részletezte a 2*4 napot plusz a két hetet... most járunk félidőben, azt ajánlották, hogy telefonálgassak be a bankfiókba a 2. hét után, hátha megjött a nemtudommi, ami kell a netbankhoz.
Közröhej.

HGM 2009.05.19. 14:52:09

Engem ma telefonon kerestek meg, hogy esetleg... izé... nem szánékozom-e a mostani rosszul teljesítő pénztáram lecserélni az ő szuper pénztárukra, mert hát a biztonság, meg a hozam, stb... Mondtam nekik, hogy egyrészt: elégedett vagyok a mostani pénztárammal, másrészt: ha most áttérek a kockázati portfolioból a biztonságosba, akkor realizálom az ottani veszteségem, harmadszor: a jelenlegi pénztáramnál is van biztonságos portfolio és végül negyedszer: legyünk őszinték, vannak az ersténél is jobbak. Na erre nem tudtak mit mondani...

lampionos · http://www.autostat.hu 2009.05.19. 15:07:20

@HGM: engem is zaklattak ilyenekkel, csak amikor próbáltam udvariasan megértetni, hogy köszönöm, de most nem lépek át sehova, akkor a call centerese teljesen sértődött hangon közölte, hogy Tudom-e, hogy az X.Z. magánnyugdíjpénztár, amiben én vagyok, az egy süllyedő titanic, és amint tudom, hagyjam el... Na én itt csaptam le. nagyon alja módszer, de másért se mennék át, ezért meg pláne nem

mbernat 2009.05.19. 15:22:57

Ez erdekes, mert -

Emlekeszem mikor utoljara voltam Erste fiokban (megszuntetni a szamlaim, 1-2 evvel ezelott), akkor is volt kint egy effele lista, csak ahhoz volt szines diagram, es meglepoen oszintenek tunt, ugyanis az Erste csak a harmadik-negyedik helyen szerepelt rajta kiemelve szinessel (az elso helyen talan az Allianz volt, nem emlekszem, nem is fontos)

Meg is kerdeztem a penztaros kisasszonyt aki mellett a papir ki volt teve hogy miert jo nekik, hogy mindenki latja, jobban jar ha mashova viszi a penzet - azt mondta, hogy de az Allianz nem nyujt olyan banki szolgaltatasokat mint ok, vagy valami hasonlo

Ugy tunik, valaki rajott naluk, hogy egyszerubb egy kicsit "csiszolt" statisztikakat kirakniuk :)

Funkerman 2009.05.19. 15:29:21

Nekem az ERSTEvel semmmi bajom. Folyószámlám van náluk, de pénzt azt nem tartok rajta :) én ilyen maradi vagyok.

min 2009.05.19. 15:57:42

Pedig bárhogy fikáztok az egyik legstabilabb banknak tűnik egyenlőre. ott még nem volt szükség elbocsájtásokra és ha jól tudom a befektetéseik nagy része nem ingatlanban van ezért is élte/éli túl jobban a válságot.
Amúgy minden bank szemét de lakáshitellel kapcsolatban az Erste volt a legkorrektebb , legalábbis velem.

johevi 2009.05.19. 15:58:56

@Zenyatta Mondatta:
A Netbank az 1-2 nap. Viszont az aktiváláshoz Telebank kell, szerintem neked az nincs, az meg tényleg 2-3 hét a PIN kód gyártás miatt.

Roy 2009.05.19. 16:06:50

Ki mondta, hogy menj oda? Van más bank is.

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.05.19. 16:24:36

És, hányan, de hányan be is nyalják ezt!! Főleg, azok, akik azt sem tudják, mi az a magánnyugdíjpénztár!
süti beállítások módosítása